Gestoria en Aitona

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Aitona, ubicada a Catalunya, agafant el cens hi resideixen 2545 ciutadans.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria ajuda a facilitar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així que, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regentada per un gestor col·legiat. Suposen, tantmateix, una sensacional acompanyament a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Per tant, actuen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.

Què és una gestoria i com trobar-la en Aitona

De manera oficial, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , especifica amb tot detall allò que és un gestor. Es tracta d’un professional comanda de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’una retribució. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles tasques que calgui una tècnica jurídica. Malgrat això, quan si es necessiten aquests suports, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden reclamar en cas de necessitat. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En síntesi, un gestor el que farà per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Aitona

Tot i que una gestoria correntment a més col·labora, cal posar en relleu una sèrie de especialitats. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada només dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).

I, per descobrir una mica més les coses diferents, cal dir que la funció principal d’una assessoria resideix a aconsellar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les branques més importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Així, regularment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus protegits (a través de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut a tot hora informats els seus clients de les darreres novetats.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com apuntàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació cabdal, s’impossa ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Aleshores, s’han de superar les proves obligatòries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, fer pagament les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Quant a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Malgrat això es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar altrament amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de apuntar a continuació al Col·legi Professional que toqui. També, si es realitzés qualsevol gestió a fora de la seu, ho hauria de avisar al Col·legi. Així doncs, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos auxiliars de gestors associats.

Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics

En efecte, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les normes que hem desgranat amb antelació. Així i tot, com també hem enumerat, en cas de comptar amb una contribució puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran al moment en contacte amb un advocat o un notari.