La ciutat de Alacant, que es troba a Comunitat Valenciana, ara mateix hi habiten 334757 ànimes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria contribueix a donar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per tant, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar liderada per un gestor col·legiat. Son, per això, una gran auxili a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Igualment, faenegen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Alacant
Segons la llei, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , especifica amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional encomanat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles tasques que requereixin una tècnica jurídica. Tot i això, quan si calen aquests serveis, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden requerir en cas de ser necessari. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Alacant
Tot i que una gestoria correntment també assesora, cal puntualitzar una sèrie de particularitats. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada exclusivament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per indagar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció principal d’una assessoria radica a proposar les millors opcions als clients en un tema concret. Les carpetes fonamentals són la fiscal, la laboral i la comptable. Així, normalment els assessors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus usuaris (mitjançant de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut a tot hora al dia els seus representats de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits bàsiques, es requereix ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més ressenyable) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per això, s’han de aprovar les proves corresponents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
A propòrit de a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Malgrat això es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar addicionalment amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de declarar de pressa al Col·legi Professional que toqui. A més, si es realitzés qualsevol gestió a fora de del local, ho hauria de comunicar al Col·legi. Per això, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden disposar despatxos afegits de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En efecte, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi els requisits que hem indicat abans. Per això, com també hem assenyalat, en cas de comptar amb una reforç puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran de seguida en contacte amb un advocat o un notari.