La ciutat de Algemesí, situada a Comunitat Valenciana, actualment compta amb 28308 ciutadans.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria serveix per donar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així que, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar governada per un gestor col·legiat. Son, així doncs, una magnifíca contribució a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Així doncs, actuen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Algemesí
Legalment, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formula amb tota claredat allò que són els gestors. És d’un professional comanda de tramitar amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles accions que demani una tècnica jurídica. Tot i això, quan si requereixen aquests reforços, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden exhotar en cas de ser necessari. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Algemesí
Encara que una gestoria com a regla general també col·labora, cal subratllar una sèrie de particularitats. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de d’afers fiscal i laboral. Per part seva, la gestoria com a tal estaria apoderada de forma exclusiva dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per tenir al cap una mica més les coses diferents, cal dir que la funció primera d’una assessoria consisteix a proposar les millors opcions als clients en un tema concret. Les disciplines sobresortints són la fiscal, la laboral i la comptable. Aleshores, normalment els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus representats (a través de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut de continu informats els seus representats de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits crucial, es necessari ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per tant, s’han de guanyar les proves obligatòries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En referència a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Si bé es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de avisar a continuació al Col·legi Professional oportú. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió fora de del local, ho hauria de fer arribar al Col·legi. Per consegüent, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos accessoris de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
De fet, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han tractat a l’article. Tanmateix, com també hem desgranat, en cas de comptar amb una ajuda puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.