La ciutat de Almenar, que es troba a Catalunya, ara mateix hi viuen 3453 residents.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria s’utilitza per procurar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Son, així que, una notable reforç a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Tantmateix, actuen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Almenar
Segons l’ordenament vigent, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , delimita amb tota claredat allò que són els gestors. Es tracta d’un professional comanda de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles tasques que calgui una tècnica jurídica. Malgrat això, en el moment que si calen aquests reforços, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden exhotar en cas de necessitat. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que farà per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Almenar
Tot i que una gestoria regularment també assisteix, cal puntualitzar una sèrie de característiques. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de d’afers fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada tot just dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per llistar una mica més les diferències, cal dir que la funció principal d’una assessoria radica a presentar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les branques més importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Aleshores, usualment els assessors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus clients (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut contínuament al dia els seus representats de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació principals, es demana ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Tantmateix, s’han de superar les proves corresponents plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En referència a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Si bé es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de manifestar a continuació al Col·legi Professional associat. A més, si es realitzés qualsevol gestió fora de del despatx, ho hauria de avisar al Col·legi. En conseqüència, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden obrir despatxos addicionals de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Veritablement, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han enumerat abans. Tanmateix, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una aportació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran immediatament en contacte amb un advocat o un notari.