La ciutat de Almoradí, situada a Comunitat Valenciana, agafant el cens hi habiten 19147 ciutadans.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria assisteix a procurar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així doncs, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regida per un gestor col·legiat. Son, així doncs, una excel·lent auxili a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Tantmateix, treballen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Almoradí
Segons l’ordenament vigent, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formula amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional comanda de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un estipendi. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles feines que calgui una tècnica jurídica. Si bé, en el moment que si requereixen aquests suports, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden instar en cas de necessitat. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Almoradí
Tot i que una gestoria com a regla general a més fa d’assessorament, cal formular una sèrie de particularitats. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria apoderada únicament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per llistar una mica més les diferències, cal dir que la funció bàsica d’una assessoria resideix a indicar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les carpetes bàsiques són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, normalment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus clients (a través de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut de continu al dia els seus protegits de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits determinant, es necessari ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així que, s’han de aprovar les proves pertinents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, fer pagament les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de apuntar a l’instant al Col·legi Professional oportú. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del local, ho hauria de notar al Col·legi. Consegüentment, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos conjunts de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En efecte, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han enunciat a l’article. Amb tot i això, com també hem descrit, en cas de comptar amb una assistència puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran immediatament en contacte amb un advocat o un notari.