La ciutat de Altafulla, ubicada a Catalunya, agafant el cens compta amb 5120 veïns i veïnes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria ajuda a portar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. D’aquesta manera, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar administrada per un gestor col·legiat. Suposen, així doncs, una excel·lent auxili a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Tantmateix, faenegen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Altafulla
Legalment, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , concreta amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional comanda de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un estipendi. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles comandes que demani una tècnica jurídica. Tot i què, quan si són necessaris aquests reforços, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden impetrar en cas de necessitat. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que farà per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Altafulla
Encara que una gestoria ordinàriament a més ajuda, cal recalcar una sèrie de particularitats. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada exclusivament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per conèixer una mica més les coses diferents, cal dir que la funció bàsica d’una assessoria resideix a advertir les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les disciplines importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Així, per sistema els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus protegits (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut contínuament al dia els seus protegits de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència bàsiques, es necessari ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de passar les proves necessàries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i això es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de declarar de seguida al Col·legi Professional corresponent. A més, si es realitzés qualsevol gestió fora de del despatx, ho hauria de comunicar al Col·legi. Consegüentment, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden tenir despatxos complementaris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que hem enunciat abans. Així i tot, com també hem descrit, en cas de comptar amb una reforç puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran al moment en contacte amb un advocat o un notari.