La ciutat de Andratx, situada a Illes Balears, oficialment compta amb 11685 ànimes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria té la missió de facilitar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així doncs, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Suposen, d’aquesta manera, una portentosa reforç a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Així que, actuen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Andratx
De manera oficial, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , descriu amb tota claredat allò que són els gestors. És d’un professional comanda de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un estipendi. Hi estan excloses de la seva competència, totes aquelles accions que requereixin una tècnica jurídica. Si bé, en el moment que si són necessaris aquests suports, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden reclamar en cas de necessitar-ho. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que farà per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Andratx
Encara que una gestoria normalment també fa costat, cal emfatitzar una sèrie de particularitats. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada tot just dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per indagar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció principal d’una assessoria radica a indicar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les branques bàsiques són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, habitualment els assessors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus representats (a través de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sense parar informats els seus clients de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació bàsiques, es sol·licita ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més ressenyable) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així que, s’han de aprovar les proves necessàries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Això no obstant es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar addicionalment amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de declarar a l’acte al Col·legi Professional associat. També, si es realitzés qualsevol gestió fora de del despatx, ho hauria de comunicar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden tenir despatxos suplementaris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les normes que hem enumerat més amunt. Tot amb tot, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una assistència puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.