La ciutat de Anglès, que està a Catalunya, segons els cens hi habiten 5159 ànimes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria té la missió de procurar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Aleshores, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar administrada per un gestor col·legiat. Son, així doncs, una sensacional reforç a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Igualment, treballen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Anglès
Legalment, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , precisa amb tota claredat allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encomanat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Hi estan excloses de la seva competència, totes aquelles iniciatives que demandi una tècnica jurídica. Això no obstant, en el moment que si calen aquests serveis, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden sol·licitar en cas de necessitat. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que farà per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Anglès
Tot i que una gestoria normalment a més col·labora, cal recalcar una sèrie de trets. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de d’afers fiscal i laboral. Per part seva, la gestoria com a tal estaria apoderada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per llistar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció bàsica d’una assessoria és a assessorar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les carpetes més rellevants són la fiscal, la laboral i la comptable. Per tant, ordinàriament els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus representats (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut constantment informats els seus clients de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació cabdal, es demana ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Tantmateix, s’han de guanyar les proves obligatòries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Referent a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de canviar de domicili social, s’ha de avisar al moment al Col·legi Professional associat. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a fora de la seu, ho hauria de comunicar al Col·legi. Així doncs, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden disposar despatxos addicionals de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
De fet, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les normes que hem indicat al principi. Tanmateix, com també hem ressenyat, en cas de comptar amb una servei puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran de pressa en contacte amb un advocat o un notari.