La ciutat de Badalona, emplaçada a Catalunya, actualment té 219547 persones.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria té la missió de facilitar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per això, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar capitanejada per un gestor col·legiat. Son, per això, una sensacional cobertura a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Per tant, treballen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Badalona
Segons la llei, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , evoca amb tota claredat allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encarregat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles comandes que necessitin una tècnica jurídica. Tot i què, en el moment que si calen aquests serveis, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden sol·licitar en cas de necessitar-ho. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En conclusió, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Badalona
Encara que una gestoria usualment també col·labora, cal especificar una sèrie de especialitats. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada únicament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per llistar una mica més les diferències, cal dir que la funció important d’una assessoria resideix a exhortar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les especialitats fonamentals són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, correntment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus clients (mitjançant de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut a tot hora al dia els seus representats de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació principals, s’impossa ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més necessari) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així, s’han de superar les proves corresponents indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, fer pagament les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Quant a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Malgrat això es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de apuntar a l’instant al Col·legi Professional que toqui. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió a fora de del local, ho hauria de comunicar al Col·legi. Consegüentment, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden tenir despatxos conjunts de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En realitat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi els requisits que s’han desgranat a l’article. Això no obstant, com també hem ressenyat, en cas de comptar amb una reforç puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’acte en contacte amb un advocat o un notari.