La ciutat de Begues, situada a Catalunya, agafant el cens compta amb 5538 individus.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria ajuda a donar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Aleshores, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regida per un gestor col·legiat. Son, per tant, una portentosa ajuda a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Igualment, faenegen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Begues
A partir de la llei, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , detalla amb tota claredat allò que són els gestors. És d’un professional encomanat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles iniciatives que exigeixi una tècnica jurídica. Tot i què, quan si calen aquests serveis, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden cridar en cas de necessitat. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que farà per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Begues
Tot i que una gestoria en general a més fa costat, cal detallar una sèrie de trets. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de d’afers fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada únicament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per conèixer una mica més les coses diferents, cal dir que la funció sobresortint d’una assessoria rau a orientar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les àrees bàsiques són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, correntment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus representats (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre informats els seus protegits de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits determinant, es demana ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així que, s’han de superar les proves necessàries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, fer pagament les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de canviar de domicili social, s’ha de manifestar ràpidament al Col·legi Professional oportú. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del despatx, ho hauria de constar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden tenir despatxos accessoris de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem descrit al principi. Malgrat tot, com també hem indicat, en cas de comptar amb una assistència puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.