La ciutat de Benaguasil, emplaçada a Comunitat Valenciana, actualment hi resideixen 11011 ciutadans.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria assisteix a subministrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar capitanejada per un gestor col·legiat. Suposen, així doncs, una meravellosa auxili a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Així doncs, faenegen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Benaguasil
Segons la llei, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , delimita amb tota claredat allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encomanat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Queden fora de la seva competència, totes aquelles tasques que demandi una tècnica jurídica. Tot i això, en el moment que si es necessiten aquests serveis, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden sol·licitar en cas de ser necessari. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Benaguasil
Tot i que una gestoria normalment també fa d’assessorament, cal detallar una sèrie de particularitats. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per part seva, la gestoria com a tal estaria apoderada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per llistar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció bàsica d’una assessoria és a advertir les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les carpetes més rellevants són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, usualment els assessors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus clients (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sense cessar informats els seus representats de les darreres notícies.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència cabdal, s’impossa ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. D’aquesta manera, s’han de superar les proves necessàries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Referent a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i això es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar altrament amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de advertir seguidament al Col·legi Professional corresponent. També, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de fer arribar al Col·legi. Així que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden tenir despatxos afegits de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les normes que hem enunciat abans. Això no obstant, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una reforç puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.