La ciutat de Benetússer, situada a Comunitat Valenciana, actualment hi viuen 15313 persones.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria assisteix a subministrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per això, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar administrada per un gestor col·legiat. Son, per tant, una formidable sosteniment a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. D’aquesta manera, treballen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Benetússer
De forma oficial, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , especifica amb tota claredat allò que són els gestors. És d’un professional comanda de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Hi estan excloses de la seva competència, totes aquelles tasques que requereixin una tècnica jurídica. Desgrat de, en el moment que si requereixen aquests serveis, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden cridar en cas de ser necessari. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que farà per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Benetússer
Encara que una gestoria normalment a més assesora, cal especificar una sèrie de especialitats. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada exclusivament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per tenir al cap una mica més les diferències, cal dir que la funció principal d’una assessoria consisteix a proposar les millors opcions als clients en un tema concret. Les branques importants són la fiscal, la laboral i la comptable. D’aquesta manera, normalment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus clients (mitjançant de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut contínuament informats els seus representats de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència determinant, es sol·licita ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Tantmateix, s’han de superar les proves necessàries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
A propòrit de a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de comunicar ràpidament al Col·legi Professional corresponent. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a fora de del despatx, ho hauria de fer arribar al Col·legi. Consegüentment, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden obrir despatxos adjunts de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En realitat, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les normes que hem enumerat amunt. Per això, com també hem enunciat, en cas de comptar amb una ajuda puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran al moment en contacte amb un advocat o un notari.