La ciutat de Benigànim, emplaçada a Comunitat Valenciana, ara mateix compta amb 5720 veïns i veïnes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria serveix per aportar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així que, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar gestionada per un gestor col·legiat. Suposen, així doncs, una excel·lent cobertura a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Igualment, faenegen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Benigànim
Segons la llei, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , concreta amb tot detall allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encarregat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Hi estan excloses de la seva competència, totes aquelles iniciatives que necessitin una tècnica jurídica. Malgrat això, en el moment que si són necessaris aquests suports, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden requerir en cas de necessitat. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Benigànim
Tot i que una gestoria correntment a més col·labora, cal posar en relleu una sèrie de especialitats. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada només dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
I, per indagar una mica més les diferències, cal dir que la funció superior d’una assessoria radica a avisar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les disciplines bàsiques són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, ordinàriament els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus representats (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sense parar informats els seus representats de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits cabdal, es requereix ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més necessari) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per tant, s’han de superar les proves necessàries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de declarar corrents al Col·legi Professional oportú. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió a fora de del despatx, ho hauria de notar al Col·legi. Així doncs, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden disposar despatxos afegits de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En veritat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem desgranat amunt. Amb tot i això, com també hem indicat, en cas de comptar amb una implicació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a continuació en contacte amb un advocat o un notari.