La ciutat de Berga, que es troba a Catalunya, segons les nostres dades hi resideixen 17160 individus.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria assisteix a procurar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Igualment, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Suposen, així que, una sorprenent cobertura a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Així doncs, faenegen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Berga
A partir de la llei, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , il·lustra amb tota claredat allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encomanat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’uns honoraris. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles comandes que demani una tècnica jurídica. Si bé, en el moment que si requereixen aquests suports, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden cridar en cas de necessitar-ho. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En conclusió, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Berga
Encara que una gestoria ordinàriament també col·labora, cal recalcar una sèrie de diferències. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de d’afers fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada de forma exclusiva dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
A més, per explorar una mica més les diferències, cal dir que la funció rellevant d’una assessoria consisteix a orientar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les branques bàsiques són la fiscal, la laboral i la comptable. Així doncs, en general els assessors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus protegits (a través de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut constantment al dia els seus representats de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació principals, s’exigeix ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de excedir les proves pertinents plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, fer pagament les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Referent a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i això es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de manifestar seguidament al Col·legi Professional associat. A més, si es realitzés qualsevol gestió a fora de del local, ho hauria de notar al Col·legi. En Conseqüència, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden tenir despatxos complementaris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Veritablement, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han indicat amunt. Malgrat tot, com també hem ressenyat, en cas de comptar amb una aportació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran de forma immediata en contacte amb un advocat o un notari.