La ciutat de Bétera, que està a Comunitat Valenciana, segons les nostres dades hi habiten 20740 ciutadans.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria contribueix a procurar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar administrada per un gestor col·legiat. Son, per això, una brutal col·laboració a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Per això, faenegen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Bétera
A partir de la llei, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , detalla amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional comanda de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles iniciatives que exigeixi una tècnica jurídica. Malgrat això, en el moment que si es necessiten aquests reforços, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden sol·licitar en cas de ser necessari. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Bétera
Tot i que una gestoria en general també fa d’assessorament, cal realçar una sèrie de especialitats. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada només dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
A més, per conèixer una mica més les diferències, cal dir que la funció fonamental d’una assessoria radica a presentar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les carpetes principals són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, ordinàriament els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus usuaris (a través de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut en tot moment al dia els seus usuaris de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència bàsic, es demana ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per això, s’han de superar les proves necessàries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
A propòrit de a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de avisar seguidament al Col·legi Professional associat. També, si es realitzés qualsevol gestió fora de del local, ho hauria de fer arribar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden obrir despatxos afegits de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En veritat, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que hem indicat a l’article. No obstant això, com també hem assenyalat, en cas de comptar amb una servei puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran immediatament en contacte amb un advocat o un notari.