La ciutat de Bunyola, que es troba a Illes Balears, segons els cens té 5475 residents.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria ajuda a proporcionar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així doncs, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar gestionada per un gestor col·legiat. Son, tantmateix, una genial cobertura a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Per tant, faenegen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Bunyola
Oficialment, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , matisa amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional encomanat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’una retribució. Queden fora de la seva competència, totes aquelles feines que exigeixi una tècnica jurídica. Malgrat això, quan si calen aquests serveis, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden reclamar en cas de ser necessari. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En conclusió, un gestor el que farà per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Bunyola
Encara que una gestoria correntment a més fa costat, cal formular una sèrie de diferències. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria apoderada solament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
I, per explorar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció superior d’una assessoria resideix a assessorar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les àrees importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, habitualment els assessors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus usuaris (mitjançant de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre al dia els seus representats de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència cabdal, es demana ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més necessari) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. D’aquesta manera, s’han de passar les proves corresponents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de apuntar immediatament al Col·legi Professional oportú. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió fora de del local, ho hauria de notar al Col·legi. Així que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos adjunts de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En efecte, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les normes que hem descrit al principi. Malgrat tot, com també hem enumerat, en cas de comptar amb una implicació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran corrents en contacte amb un advocat o un notari.