Gestoria en Calaf

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Calaf, que està a Catalunya, oficialment compta amb 3547 ànimes.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria ajuda a portar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Son, així, una sensacional ajut a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Per això, faenegen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.

Què és una gestoria i com trobar-la en Calaf

A partir de la llei, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , matisa amb tot detall allò que són els gestors. Es tracta d’un professional comanda de tramitar amb l’Administració, a canvi d’una retribució. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles comandes que necessitin una tècnica jurídica. Si bé, en el moment que si requereixen aquests reforços, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden instar en cas de necessitar-ho. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En resum, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Calaf

Tot i que una gestoria regularment a més col·labora, cal puntualitzar una sèrie de diferències. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada de forma exclusiva dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).

A més, per indagar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció superior d’una assessoria rau a advertir les millors opcions als clients en un tema concret. Les especialitats importants són la fiscal, la laboral i la comptable. D’aquesta manera, en general els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus representats (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut de continu informats els seus representats de les darreres novetats.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com apuntàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació cabdal, cal ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de superar les proves obligatòries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

A propòrit de a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de comunicar a l’acte al Col·legi Professional que toqui. També, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de la seu, ho hauria de comunicar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden tenir despatxos addicionals de gestors associats.

Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics

De fet, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi els requisits que hem ressenyat a l’article. Per això, com també hem enunciat, en cas de comptar amb una contribució puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran de seguida en contacte amb un advocat o un notari.