La ciutat de Caldes de Malavella, que està a Catalunya, segons les nostres dades hi viuen 7872 ciutadans.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria serveix per aportar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar dirigida per un gestor col·legiat. Son, per tant, una espectacular reforç a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Així, faenegen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Caldes de Malavella
Legalment, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , apunta amb tota claredat allò que són els gestors. És d’un professional comanda de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles tasques que demani una tècnica jurídica. Això no obstant, quan si calen aquests suports, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden requerir en cas de necessitar-ho. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En conclusió, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Caldes de Malavella
Tot i que una gestoria normalment també fa costat, cal formular una sèrie de característiques. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per part seva, la gestoria com a tal estaria apoderada només dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per llistar una mica més les diferències, cal dir que la funció superior d’una assessoria és a indicar les millors opcions als clients en un tema concret. Les especialitats fonamentals són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, usualment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus protegits (a través de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sense parar al dia els seus clients de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits principals, es necessari ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més necessari) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Aleshores, s’han de excedir les proves obligatòries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Entorn de a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Si bé es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de comunicar ràpidament al Col·legi Professional que toqui. A més, si es realitzés qualsevol gestió fora de del despatx, ho hauria de constar al Col·legi. Així doncs, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos conjunts de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Veritablement, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi els requisits que s’han enunciat abans. Així i tot, com també hem indicat, en cas de comptar amb una implicació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran de seguida en contacte amb un advocat o un notari.