Gestoria en Caldes de Montbui

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Caldes de Montbui, situada a Catalunya, segons el darrer cens hi habiten 16885 veïns i veïnes.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria serveix per donar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per tant, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar liderada per un gestor col·legiat. Suposen, per tant, una espectacular sosteniment a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Així que, actuen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.

Què és una gestoria i com trobar-la en Caldes de Montbui

De manera oficial, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , apunta amb tot detall allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encarregat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Hi estan excloses de la seva competència, totes aquelles feines que demani una tècnica jurídica. Malgrat això, quan si calen aquests serveis, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden cridar en cas de necessitar-ho. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En síntesi, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Caldes de Montbui

Tot i que una gestoria com a regla general a més col·labora, cal subratllar una sèrie de especialitats. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada de forma exclusiva dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).

A més, per indagar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció rellevant d’una assessoria és a aconsellar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les carpetes crucials són la fiscal, la laboral i la comptable. Aleshores, normalment els assessors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus protegits (a través de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut a tot hora informats els seus protegits de les darreres informacions.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com dèiem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits principals, es necessari ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de passar les proves obligatòries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Quant a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar addicionalment amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de manifestar seguidament al Col·legi Professional que toqui. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del despatx, ho hauria de avisar al Col·legi. De manera que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos auxiliars de gestors associats.

Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics

Efectivament, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que hem puntualitzat més amunt. Tanmateix, com també hem enumerat, en cas de comptar amb una acompanyament puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’acte en contacte amb un advocat o un notari.