Gestoria en Castelló

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

El municipi de Castelló, antigament conegut com Castelló de la Ribera, ubicat a Comunitat Valenciana, segons els cens té 7239 habitants.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria té la missió de administrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. D’aquesta manera, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regentada per un gestor col·legiat. Son, d’aquesta manera, una extraordinària ajuda a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Per això, treballen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.

Què és una gestoria i com trobar-la en Castelló de la Ribera

Legalment, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , descriu amb tot detall allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encomanat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles iniciatives que demandi una tècnica jurídica. Desgrat de, en el moment que si requereixen aquests serveis, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden instar en cas de ser necessari. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En conclusió, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Castelló de la Ribera

Tot i que una gestoria normalment a més fa d’assessorament, cal emfatitzar una sèrie de característiques. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria apoderada únicament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).

A més, per descobrir una mica més les coses diferents, cal dir que la funció fonamental d’una assessoria és a exhortar les millors opcions als clients en un tema concret. Les àrees fonamentals són la fiscal, la laboral i la comptable. D’aquesta manera, com a regla general els assessors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus representats (a través de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut de continu al dia els seus representats de les darreres novetats.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència cabdal, es demana ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així que, s’han de passar les proves obligatòries plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

En relació amb a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar altrament amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de advertir seguidament al Col·legi Professional oportú. També, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de la seu, ho hauria de constar al Col·legi. Per això, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos accessoris de gestors associats.

Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics

En realitat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han desgranat abans. Tot amb tot, com també hem desgranat, en cas de comptar amb una cooperació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran immediatament en contacte amb un advocat o un notari.