Gestoria en Centelles

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Centelles, ubicada a Catalunya, segons els cens hi resideixen 6493 habitants.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria ajuda a donar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar liderada per un gestor col·legiat. Suposen, d’aquesta manera, una increïble acompanyament a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Així que, treballen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.

Què és una gestoria i com trobar-la en Centelles

Segons l’ordenament vigent, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , evoca amb tota claredat allò que és un gestor. Es tracta d’un professional comanda de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’uns honoraris. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles iniciatives que calgui una tècnica jurídica. Això no obstant, quan si requereixen aquests reforços, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden sol·licitar en cas de ser necessari. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En síntesi, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Centelles

Encara que una gestoria correntment a més fa d’assessorament, cal realçar una sèrie de característiques. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria apoderada únicament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).

A més, per llistar una mica més les diferències, cal dir que la funció primera d’una assessoria consisteix a presentar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les àrees més importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, habitualment els assessors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus usuaris (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sense cessar al dia els seus protegits de les darreres novetats.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com dèiem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits crucial, es necessari ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per això, s’han de passar les proves necessàries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Envers a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar addicionalment amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de advertir ràpidament al Col·legi Professional corresponent. També, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del local, ho hauria de constar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden obrir despatxos adjunts de gestors associats.

Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics

Sí, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les normes que s’han descrit amunt. Per això, com també hem descrit, en cas de comptar amb una aportació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran immediatament en contacte amb un advocat o un notari.