Gestoria en Cunit

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Cunit, que està a Catalunya, oficialment té 12279 ciutadans.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria serveix per facilitar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Igualment, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar governada per un gestor col·legiat. Son, per això, una majestuosa ajut a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. D’aquesta manera, actuen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.

Què és una gestoria i com trobar-la en Cunit

Segons l’ordenament vigent, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , explica amb tot detall allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encarregat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles feines que necessitin una tècnica jurídica. Malgrat això, en el moment que si calen aquests reforços, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden sol·licitar en cas de necessitar-ho. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En síntesi, un gestor el que farà per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Cunit

Encara que una gestoria normalment a més ajuda, cal matisar una sèrie de trets. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per part seva, la gestoria com a tal estaria apoderada solament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).

I, per indagar una mica més les diferències, cal dir que la funció sobresortint d’una assessoria consisteix a assessorar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les carpetes sobresortints són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, correntment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus protegits (mitjançant de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut tothora informats els seus clients de les darreres informacions.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits bàsiques, s’impossa ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Tantmateix, s’han de guanyar les proves obligatòries plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Envers a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar indistintament amb una seu física. En cas de canviar de domicili social, s’ha de avisar de seguida al Col·legi Professional associat. A més, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de la seu, ho hauria de fer arribar al Col·legi. Consegüentment, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos complementaris de gestors associats.

Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics

En veritat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les normes que hem descrit abans. Tot i així, com també hem ressenyat, en cas de comptar amb una reforç puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran immediatament en contacte amb un advocat o un notari.