La ciutat de Eivissa, que es troba a Illes Balears, segons les nostres dades hi resideixen 48684 ànimes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria serveix per proporcionar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar administrada per un gestor col·legiat. Son, així, una genial suport a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Aleshores, treballen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Eivissa
Segons la llei, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , delimita amb tota claredat allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encomanat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles iniciatives que calgui una tècnica jurídica. Això no obstant, en el moment que si requereixen aquests reforços, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden reclamar en cas de ser necessari. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que farà per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Eivissa
Tot i que una gestoria com a regla general també assisteix, cal realçar una sèrie de especialitats. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
A més, per descobrir una mica més les coses diferents, cal dir que la funció principal d’una assessoria rau a assessorar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les disciplines més importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Aleshores, com a regla general els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus clients (mitjançant de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut de continu al dia els seus representats de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació bàsic, es necessari ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més necessari) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Aleshores, s’han de guanyar les proves obligatòries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Entorn de a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i això es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar altrament amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de manifestar ràpidament al Col·legi Professional que toqui. A més, si es realitzés qualsevol gestió fora de del despatx, ho hauria de comunicar al Col·legi. Així que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos conjunts de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han indicat a l’article. Així i tot, com també hem enunciat, en cas de comptar amb una cooperació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a tot córrer en contacte amb un advocat o un notari.