La ciutat de El Campello, ubicada a Comunitat Valenciana, segons les nostres dades hi resideixen 26511 habitants.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria té la missió de aportar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regentada per un gestor col·legiat. Son, tantmateix, una espectacular ajuda a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Així doncs, faenegen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en El Campello
De manera oficial, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , defineix amb tota claredat allò que són els gestors. És d’un professional encarregat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Queden fora de la seva competència, totes aquelles accions que necessitin una tècnica jurídica. Tot i això, en el moment que si es necessiten aquests suports, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden exhotar en cas de necessitat. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en El Campello
Tot i que una gestoria habitualment a més assisteix, cal emfatitzar una sèrie de característiques. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada tot just dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per llistar una mica més les diferències, cal dir que la funció fonamental d’una assessoria radica a aconsellar les millors opcions als clients en un tema concret. Les branques fonamentals són la fiscal, la laboral i la comptable. Aleshores, usualment els assessors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus protegits (mitjançant de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut constantment informats els seus clients de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència cabdal, cal ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Aleshores, s’han de passar les proves obligatòries plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Entorn de a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar addicionalment amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de declarar a l’instant al Col·legi Professional que toqui. A més, si es realitzés qualsevol gestió a fora de la seu, ho hauria de notar al Col·legi. En conseqüència, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos afegits de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En realitat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi els requisits que s’han descrit amunt. Nogensmenys, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una assistència puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran seguidament en contacte amb un advocat o un notari.