La ciutat de Elx, que està a Comunitat Valenciana, ara mateix hi resideixen 230112 ciutadans.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria s’utilitza per donar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar dirigida per un gestor col·legiat. Suposen, per tant, una sorprenent ajut a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Per tant, actuen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Elx
De forma oficial, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , detalla amb tota claredat allò que és un gestor. Es tracta d’un professional comanda de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Hi estan excloses de la seva competència, totes aquelles tasques que demani una tècnica jurídica. Malgrat això, en el moment que si es necessiten aquests suports, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden impetrar en cas de necessitat. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Elx
Tot i que una gestoria com a regla general a més col·labora, cal insistir una sèrie de especialitats. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria encarregada solament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per tenir al cap una mica més les coses diferents, cal dir que la funció rellevant d’una assessoria és a proposar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les carpetes crucials són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, per sistema els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus usuaris (a través de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut en tot moment al dia els seus protegits de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació determinant, s’exigeix ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més ressenyable) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per això, s’han de guanyar les proves obligatòries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, fer pagament les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Això no obstant es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar indistintament amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de declarar de seguida al Col·legi Professional que toqui. A més, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del despatx, ho hauria de notificar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos addicionals de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Veritablement, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que s’han ressenyat més amunt. Nogensmenys, com també hem desgranat, en cas de comptar amb una assistència puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran seguidament en contacte amb un advocat o un notari.