La ciutat de Enguera, situada a Comunitat Valenciana, actualment hi habiten 5484 habitants.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria s’utilitza per proveir serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar governada per un gestor col·legiat. Son, així que, una gran reforç a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Així, actuen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Enguera
De manera oficial, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , delimita amb tota claredat allò que són els gestors. És d’un professional encomanat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’uns honoraris. Hi estan excloses de la seva competència, totes aquelles iniciatives que calgui una tècnica jurídica. Si bé, en el moment que si requereixen aquests serveis, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden impetrar en cas de necessitat. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Enguera
Encara que una gestoria normalment a més assesora, cal posar l’accent una sèrie de especialitats. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per part seva, la gestoria com a tal estaria apoderada tot just dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
I, per explorar una mica més les diferències, cal dir que la funció rellevant d’una assessoria és a orientar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les disciplines crucials són la fiscal, la laboral i la comptable. Així que, normalment els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus protegits (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut contínuament informats els seus representats de les darreres notícies.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència cabdal, cal ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més ressenyable) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de excedir les proves obligatòries plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Envers a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i què es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar addicionalment amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de avisar immediatament al Col·legi Professional oportú. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de comunicar al Col·legi. De manera que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos auxiliars de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Veritablement, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les normes que hem ressenyat a l’article. Això no obstant, com també hem enunciat, en cas de comptar amb una reforç puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’acte en contacte amb un advocat o un notari.