Gestoria en Falset

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Falset, emplaçada a Catalunya, segons les nostres dades hi habiten 2807 ciutadans.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria serveix per procurar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per això, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Suposen, així que, una esplèndida ajuda a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Tantmateix, actuen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.

Què és una gestoria i com trobar-la en Falset

Segons l’ordenament vigent, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , detalla amb tot detall allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encomanat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’una retribució. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles comandes que requereixin una tècnica jurídica. Desgrat de, quan si són necessaris aquests suports, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden cridar en cas de ser necessari. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En recapitulació, un gestor el que farà per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Falset

Encara que una gestoria habitualment també ajuda, cal accentuar una sèrie de diferències. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de d’afers fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).

A més, per tenir al cap una mica més les diferències, cal dir que la funció rellevant d’una assessoria resideix a proposar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les especialitats superiors són la fiscal, la laboral i la comptable. Per tant, normalment els assessors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus usuaris (a través de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre informats els seus clients de les darreres novetats.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits bàsiques, es requereix ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més ressenyable) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. D’aquesta manera, s’han de excedir les proves corresponents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Entorn de a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de comunicar a l’acte al Col·legi Professional oportú. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió fora de del local, ho hauria de notificar al Col·legi. Consegüentment, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden obrir despatxos adjunts de gestors associats.

Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics

Sí, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem indicat a l’article. Malgrat tot, com també hem tractat, en cas de comptar amb una implicació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.