Gestoria en Figueres

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Figueres, que es troba a Catalunya, ara mateix hi habiten 43330 individus.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria assisteix a portar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Igualment, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regida per un gestor col·legiat. Suposen, aleshores, una sensacional reforç a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Tantmateix, faenegen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.

Què és una gestoria i com trobar-la en Figueres

Segons l’ordenament vigent, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , delimita amb tota claredat allò que és un gestor. És d’un professional encarregat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles iniciatives que necessitin una tècnica jurídica. Si bé, en el moment que si calen aquests suports, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden exhotar en cas de necessitar-ho. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En síntesi, un gestor el que farà per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Figueres

Tot i que una gestoria usualment també fa costat, cal remarcar una sèrie de particularitats. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada exclusivament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).

I, per tenir al cap una mica més les coses diferents, cal dir que la funció important d’una assessoria radica a assistir les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les especialitats importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, normalment els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus protegits (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sense parar informats els seus usuaris de les darreres novetats.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits cabdal, cal ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per això, s’han de excedir les proves necessàries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Entorn de a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de declarar a tot córrer al Col·legi Professional corresponent. A més, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de comunicar al Col·legi. Per consegüent, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden obrir despatxos conjunts de gestors associats.

Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics

Efectivament, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi els requisits que hem descrit amb antelació. Tanmateix, com també hem enunciat, en cas de comptar amb una assistència puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran al moment en contacte amb un advocat o un notari.