La ciutat de Gandia, que està a Comunitat Valenciana, agafant el cens hi habiten 80020 residents.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria serveix per subministrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar gestionada per un gestor col·legiat. Suposen, així, una espectacular suport a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Així, actuen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Gandia
Segons la llei, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , explica amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional encarregat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles tasques que demandi una tècnica jurídica. Tot i això, quan si calen aquests serveis, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden derivar en cas de necessitar-ho. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que farà per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Gandia
Encara que una gestoria normalment també col·labora, cal emfatitzar una sèrie de particularitats. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per conèixer una mica més les coses diferents, cal dir que la funció important d’una assessoria és a orientar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les carpetes sobresortints són la fiscal, la laboral i la comptable. Per tant, per sistema els assessors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus protegits (mitjançant de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut tothora al dia els seus protegits de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits bàsic, s’impossa ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més necessari) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així que, s’han de superar les proves corresponents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Si bé es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar indistintament amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de apuntar al moment al Col·legi Professional associat. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió a fora de la seu, ho hauria de comunicar al Col·legi. De manera que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos conjunts de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En efecte, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han desgranat a l’article. Així i tot, com també hem tractat, en cas de comptar amb una ajuda puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran ràpidament en contacte amb un advocat o un notari.