La ciutat de Guardamar del Segura, que es troba a Comunitat Valenciana, segons els cens compta amb 16329 veïns i veïnes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria assisteix a subministrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així que, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regentada per un gestor col·legiat. Suposen, així, una gran col·laboració a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Així, faenegen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Guardamar del Segura
Legalment, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formula amb tota claredat allò que són els gestors. És d’un professional encarregat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’uns honoraris. Queden fora de la seva competència, totes aquelles iniciatives que requereixin una tècnica jurídica. Malgrat això, en el moment que si es necessiten aquests serveis, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden derivar en cas de necessitat. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Guardamar del Segura
Encara que una gestoria correntment també fa costat, cal realçar una sèrie de característiques. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada de forma exclusiva dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
A més, per descobrir una mica més les diferències, cal dir que la funció crucial d’una assessoria consisteix a indicar les millors opcions als clients en un tema concret. Les carpetes sobresortints són la fiscal, la laboral i la comptable. D’aquesta manera, ordinàriament els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus representats (mitjançant de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut a tot hora al dia els seus usuaris de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits crucial, es demana ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de guanyar les proves pertinents indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Amb relació a a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de declarar a l’instant al Col·legi Professional associat. També, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del local, ho hauria de avisar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden obrir despatxos conjunts de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Sí, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi els requisits que hem ressenyat a l’article. Amb tot i això, com també hem descrit, en cas de comptar amb una aportació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.