La ciutat de la Bisbal d’Empordà, que es troba a Catalunya, segons el darrer cens té 10385 habitants.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria assisteix a facilitar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Aleshores, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar liderada per un gestor col·legiat. Son, aleshores, una espectacular auxili a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Així doncs, faenegen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en la Bisbal d’Empordà
De manera oficial, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formula amb tot detall allò que són els gestors. És d’un professional encarregat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles tasques que requereixin una tècnica jurídica. Si bé, en el moment que si són necessaris aquests serveis, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden exhotar en cas de necessitar-ho. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en la Bisbal d’Empordà
Encara que una gestoria correntment a més fa costat, cal insistir una sèrie de característiques. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per explorar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció important d’una assessoria resideix a aconsellar les millors opcions als clients en un tema concret. Les disciplines més rellevants són la fiscal, la laboral i la comptable. Així, com a regla general els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus usuaris (mitjançant de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut de continu al dia els seus usuaris de les darreres notícies.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació determinant, es sol·licita ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de aprovar les proves pertinents plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
A propòrit de a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de declarar seguidament al Col·legi Professional corresponent. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a fora de la seu, ho hauria de notificar al Col·legi. Així que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos addicionals de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En realitat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem enumerat més amunt. Això no obstant, com també hem descrit, en cas de comptar amb una contribució puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.