Gestoria en La Seu d’Urgell

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de La Seu d’Urgell, situada a Catalunya, ara mateix hi habiten 13063 residents.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria assisteix a procurar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Aleshores, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar dirigida per un gestor col·legiat. Suposen, així, una portentosa auxili a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Aleshores, actuen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.

Què és una gestoria i com trobar-la en La Seu d’Urgell

Oficialment, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formula amb tota claredat allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encarregat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles feines que demani una tècnica jurídica. Malgrat això, quan si calen aquests serveis, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden demanar en cas de necessitat. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En resum, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en La Seu d’Urgell

Encara que una gestoria regularment també assisteix, cal recalcar una sèrie de característiques. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada de forma exclusiva dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).

A més, per tenir al cap una mica més les diferències, cal dir que la funció rellevant d’una assessoria rau a avisar les millors opcions als clients en un tema concret. Les disciplines principals són la fiscal, la laboral i la comptable. Així doncs, normalment els assessors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus clients (a través de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut contínuament al dia els seus clients de les darreres informacions.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com dèiem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència bàsiques, s’exigeix ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Aleshores, s’han de guanyar les proves pertinents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Quant a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de comunicar seguidament al Col·legi Professional oportú. També, si es realitzés qualsevol gestió fora de del local, ho hauria de comunicar al Col·legi. En conseqüència, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos complementaris de gestors associats.

Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics

De fet, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem ressenyat més amunt. Nogensmenys, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una assistència puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a tot córrer en contacte amb un advocat o un notari.