Gestoria en La Seu d’Urgell

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de La Seu d’Urgell, situada a Catalunya, ara mateix hi habiten 13063 residents.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral РFiscal РJurídica

Una gestoria assisteix a procurar¬†serveis d‚Äôadministraci√≥¬†a empreses, pimes i aut√≤noms.¬†Aleshores, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals.¬†A m√©s, per llei, tota gestoria ha d’estar dirigida per un¬†gestor col¬∑legiat.¬†Suposen, aix√≠, una portentosa auxili a petites i mitjanes empreses, aix√≠ com a treballadors¬†freelance¬†sense treballadors a c√†rrec.¬†Aleshores, actuen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaraci√≥ d’impostos o qualsevol tipus de tr√†mit administratiu.

Qu√® √©s una gestoria i com trobar-la en La Seu d’Urgell

Oficialment, a l’article 1 de l’Estatut Org√†nic, segons el¬†Decret 424/1963 de l’1 de mar√߬†, formula amb tota claredat all√≤ que √©s un gestor.¬†Es tracta d’un professional encarregat de presentar tr√†mits amb l’Administraci√≥, a canvi d‚Äôun pagament.¬†Hi estan fora de la seva compet√®ncia, totes aquelles feines que demani una t√®cnica jur√≠dica.¬†Malgrat aix√≤, quan si calen aquests serveis, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden demanar en cas de necessitat.¬†Aix√≤ √©s aix√≠, moltes vegades en¬†her√®ncies, acomiadaments improcedents o reclamacions¬†.

En resum, un gestor el que dur√† a terme per nosaltres ser√†, per exemple, renovar el nostre perm√≠s de conduir, tramitar una¬†llic√®ncia municipal¬†, inscriure al¬†Registre de la Propietat el¬†nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l‚Äôadministraci√≥.¬†I, pel que fa a les empreses o els aut√≤noms, s’encarregar√† [d‚Äôigual manera de presentaci√≥ de la declaraci√≥ trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaraci√≥ anual de la renda , impost sobre la renda de les persones f√≠siques (IRPF).¬†Tamb√© ens donar√† d’alta a la¬†Seguretat Social¬†i a l’impost sobre activitats econ√≤miques (IAE). A m√©s d‚Äôaltres moltes gestions.

Difer√®ncies entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gesti√≥ en La Seu d’Urgell

Encara que una gestoria regularment tamb√© assisteix, cal recalcar una s√®rie de caracter√≠stiques.¬†En aquest sentit, la part d‚Äüassessoria d‚Äüaquest tipus d‚Äüorganitzacions s‚Äüencarrega de l‚Äôorientaci√≥ fiscal i laboral.¬†Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada de forma exclusiva dels¬†tr√†mits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i¬†facturaci√≥ d’un negoci, la gesti√≥ d’empreses, l’alta o baixa d’aut√≤noms i la¬†representaci√≥ legal¬†de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions mitjan√ßant burofax).

A m√©s, per tenir al cap una mica m√©s les difer√®ncies, cal dir que la funci√≥ rellevant d’una assessoria rau a avisar les¬†millors opcions als clients¬†en un tema concret.¬†Les disciplines principals s√≥n la fiscal, la laboral i la comptable.¬†Aix√≠ doncs, normalment els assessors solen mantenir una comunicaci√≥ continuada amb els seus clients (a trav√©s de correus electr√≤nics o trucades) sobre¬†subvencions o ajuts.¬†Aix√≤ ha passat la majoria de vegades amb la situaci√≥ de pand√®mia COVID-19, ja que han tingut cont√≠nuament al dia els seus clients de les darreres informacions.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com d√®iem m√©s amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al¬†Col¬∑legi Oficial de Gestors Administratius¬†de la seva √†rea geogr√†fica.¬†Com a exig√®ncia b√†siques, s’exigeix ser de nacionalitat espanyola o tenir la resid√®ncia de l‚Äôestat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitaci√≥ judicial i (aix√≤ potser √©s el m√©s curi√≥s) un¬†t√≠tol en Econ√≤miques, Dret, Pol√≠tiques o Empresarials.¬†Aleshores, s’han de guanyar les proves pertinents marcades per l’Administraci√≥, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari aut√≤nom.

Quant a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a¬†persona f√≠sica, tot i qu√® es pot valer de personal contractat per ajudar-lo.¬†La gestoria ha de comptar d‚Äôigual manera amb una¬†seu f√≠sica.¬†En cas de alteraci√≥ de domicili social, s’ha de comunicar seguidament al Col¬∑legi Professional oport√ļ.¬†Tamb√©, si es realitz√©s qualsevol gesti√≥ fora de del local, ho hauria de comunicar al Col¬∑legi.¬†En conseq√ľ√®ncia, poden comptar amb un¬†√ļnic despatx auxiliar, tot i qu√® es poden disposar despatxos complementaris de gestors associats.

Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics

De fet, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem ressenyat més amunt. Nogensmenys, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una assistència puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a tot córrer en contacte amb un advocat o un notari.