La ciutat de L’Eliana, ubicada a Comunitat Valenciana, actualment hi habiten 16552 persones.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria serveix per portar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així doncs, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Suposen, tantmateix, una brutal assistència a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Així, faenegen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en L’Eliana
De forma oficial, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , delimita amb tota claredat allò que són els gestors. És d’un professional encarregat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles iniciatives que demandi una tècnica jurídica. Si bé, en el moment que si calen aquests suports, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden instar en cas de ser necessari. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En conclusió, un gestor el que farà per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en L’Eliana
Encara que una gestoria correntment a més col·labora, cal especificar una sèrie de trets. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
A més, per indagar una mica més les diferències, cal dir que la funció rellevant d’una assessoria radica a indicar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les àrees crucials són la fiscal, la laboral i la comptable. Aleshores, en general els assessors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus usuaris (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre informats els seus clients de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència bàsiques, s’exigeix ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així que, s’han de superar les proves corresponents plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En referència a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar addicionalment amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de manifestar a l’instant al Col·legi Professional oportú. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de la seu, ho hauria de notar al Col·legi. En Conseqüència, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden disposar despatxos suplementaris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Sí, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi els requisits que hem assenyalat amunt. Tot i així, com també hem ressenyat, en cas de comptar amb una contribució puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran corrents en contacte amb un advocat o un notari.