La ciutat de Lliçà d’Amunt, ubicada a Catalunya, ara mateix hi viuen 14143 persones.
LA TEVA GESTORIA
Aquà aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – JurÃdica
Una gestoria té la missió de proporcionar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. AixÃ, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regentada per un gestor col·legiat. Suposen, tantmateix, una excel·lent ajut a petites i mitjanes empreses, aixà com a treballadors per compte propi sense treballadors a cà rrec. AixÃ, treballen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de trà mit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Lliçà d’Amunt
Segons l’ordenament vigent, a l’article número ú de l’Estatut Orgà nic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , il·lustra amb tota claredat allò que és un gestor. Es tracta d’un professional comanda de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles feines que necessitin una tècnica jurÃdica. Tot i això, quan si són necessaris aquests reforços, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden reclamar en cas de necessitat. Això és aixÃ, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà , sense anar més lluny, renovar el nostre permÃs de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones fÃsiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Lliçà d’Amunt
Tot i que una gestoria correntment també ajuda, cal insistir una sèrie de caracterÃstiques. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de d’afers fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada únicament dels trà mits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per llistar una mica més les diferències, cal dir que la funció fonamental d’una assessoria rau a orientar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les carpetes bà siques són la fiscal, la laboral i la comptable. AixÃ, per sistema els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus usuaris (a través de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre al dia els seus clients de les darreres notÃcies.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntà vem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva à rea geogrà fica. Com a requisits determinant, s’impossa ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un tÃtol en Econòmiques, Dret, PolÃtiques o Empresarials. Per això, s’han de superar les proves corresponents plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, fer pagament les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Respecte a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona fÃsica, Tot i això es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu fÃsica. En cas de canvi de domicili social, s’ha de manifestar a continuació al Col·legi Professional que toqui. També, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de la seu, ho hauria de notificar al Col·legi. Aixà doncs, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos complementaris de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurÃdics
En realitat, un despatx jurÃdic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi els requisits que s’han descrit amb antelació. Tanmateix, com també hem assenyalat, en cas de comptar amb una reforç puntual jurÃdica, els gestors/assessors ens posaran al moment en contacte amb un advocat o un notari.