La ciutat de Malgrat de Mar, situada a Catalunya, actualment hi habiten 18472 ciutadans.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria té la missió de aportar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per tant, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar governada per un gestor col·legiat. Son, per tant, una genial ajut a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Aleshores, actuen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Malgrat de Mar
Segons l’ordenament vigent, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , explica amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional encarregat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’uns honoraris. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles tasques que demani una tècnica jurídica. Desgrat de, en el moment que si requereixen aquests reforços, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden requerir en cas de ser necessari. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Malgrat de Mar
Tot i que una gestoria habitualment a més assesora, cal formular una sèrie de característiques. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria encarregada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
I, per indagar una mica més les diferències, cal dir que la funció principal d’una assessoria rau a exhortar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les branques crucials són la fiscal, la laboral i la comptable. Així, normalment els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus usuaris (a través de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut tothora al dia els seus protegits de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència bàsiques, es requereix ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Tantmateix, s’han de passar les proves obligatòries plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Si bé es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de advertir ràpidament al Col·legi Professional associat. També, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de la seu, ho hauria de comunicar al Col·legi. Per això, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos suplementaris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que hem tractat al principi. Però, com també hem assenyalat, en cas de comptar amb una reforç puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.