La ciutat de Manlleu, situada a Catalunya, segons les nostres dades té 20647 persones.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria ajuda a subministrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. D’aquesta manera, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Son, per tant, una excel·lent auxili a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Aleshores, treballen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Manlleu
Oficialment, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formula amb tot detall allò que són els gestors. És d’un professional encarregat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Queden fora de la seva competència, totes aquelles iniciatives que calgui una tècnica jurídica. Desgrat de, en el moment que si són necessaris aquests suports, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden cridar en cas de necessitar-ho. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Manlleu
Encara que una gestoria normalment a més assisteix, cal destacar una sèrie de diferències. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per part seva, la gestoria com a tal estaria encarregada exclusivament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
A més, per saber una mica més les diferències, cal dir que la funció primera d’una assessoria resideix a il·lustrar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les especialitats principals són la fiscal, la laboral i la comptable. Així doncs, usualment els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus protegits (a través de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre informats els seus protegits de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits bàsic, es necessari ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de guanyar les proves necessàries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Entorn de a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de canviar de domicili social, s’ha de manifestar ràpidament al Col·legi Professional corresponent. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a fora de del local, ho hauria de avisar al Col·legi. Per consegüent, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden obrir despatxos accessoris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En realitat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han descrit amunt. Tanmateix, com també hem descrit, en cas de comptar amb una servei puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran ràpidament en contacte amb un advocat o un notari.