Gestoria en Mataró

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Mataró, emplaçada a Catalunya, agafant el cens té 121722 residents.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria ajuda a proveir serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Igualment, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar capitanejada per un gestor col·legiat. Suposen, aleshores, una espectacular ajuda a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Per tant, faenegen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.

Què és una gestoria i com trobar-la en Mataró

Legalment, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , puntualitza amb tot detall allò que són els gestors. Es tracta d’un professional comanda de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles iniciatives que requereixin una tècnica jurídica. Si bé, quan si són necessaris aquests suports, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden derivar en cas de ser necessari. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En conclusió, un gestor el que farà per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Mataró

Tot i que una gestoria en general també assisteix, cal recalcar una sèrie de diferències. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per part seva, la gestoria com a tal estaria encarregada solament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).

I, per conèixer una mica més les coses diferents, cal dir que la funció fonamental d’una assessoria radica a indicar les millors opcions als clients en un tema concret. Les disciplines fonamentals són la fiscal, la laboral i la comptable. Així, regularment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus representats (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut constantment al dia els seus usuaris de les darreres informacions.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits bàsic, cal ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més ressenyable) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Tantmateix, s’han de aprovar les proves obligatòries plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

A propòrit de a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de apuntar corrents al Col·legi Professional associat. També, si es realitzés qualsevol gestió fora de del despatx, ho hauria de comunicar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden obrir despatxos auxiliars de gestors associats.

Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics

Veritablement, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que s’han desgranat al principi. Així i tot, com també hem assenyalat, en cas de comptar amb una contribució puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran seguidament en contacte amb un advocat o un notari.