La ciutat de Moià, que es troba a Catalunya, ara mateix hi viuen 5086 persones.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria serveix per portar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Igualment, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regentada per un gestor col·legiat. Suposen, d’aquesta manera, una esplèndida col·laboració a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Tantmateix, treballen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Moià
De manera oficial, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , detalla amb tota claredat allò que és un gestor. És d’un professional encarregat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles comandes que necessitin una tècnica jurídica. Malgrat això, quan si són necessaris aquests serveis, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden sol·licitar en cas de necessitat. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que farà per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Moià
Tot i que una gestoria normalment també assesora, cal subratllar una sèrie de especialitats. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de d’afers fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada de forma exclusiva dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per llistar una mica més les diferències, cal dir que la funció principal d’una assessoria rau a recomanar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les branques importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, per sistema els assessors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus protegits (a través de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut a tot hora al dia els seus representats de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació determinant, cal ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així que, s’han de passar les proves necessàries plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
A propòrit de a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar altrament amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de manifestar al moment al Col·legi Professional associat. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió a fora de la seu, ho hauria de constar al Col·legi. Així doncs, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos addicionals de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En efecte, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem assenyalat amb antelació. Així i tot, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una implicació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’acte en contacte amb un advocat o un notari.