La ciutat de Mollerussa, situada a Catalunya, segons les nostres dades hi resideixen 14319 persones.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria assisteix a administrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar liderada per un gestor col·legiat. Son, així, una extraordinària ajut a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Així, actuen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Mollerussa
Segons la llei, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , descriu amb tot detall allò que són els gestors. És d’un professional encarregat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles accions que exigeixi una tècnica jurídica. Si bé, quan si es necessiten aquests suports, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden derivar en cas de ser necessari. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En conclusió, un gestor el que farà per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Mollerussa
Encara que una gestoria normalment també assesora, cal posar en relleu una sèrie de especialitats. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada tot just dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
I, per indagar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció crucial d’una assessoria rau a aconsellar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les branques importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Així, correntment els assessors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus representats (a través de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut tothora informats els seus clients de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència bàsiques, es necessari ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per tant, s’han de passar les proves pertinents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Entorn de a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar indistintament amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de avisar ràpidament al Col·legi Professional corresponent. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de constar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden obrir despatxos afegits de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En efecte, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi els requisits que s’han tractat amunt. Però, com també hem indicat, en cas de comptar amb una assistència puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran de forma immediata en contacte amb un advocat o un notari.