La ciutat de Monóvar, emplaçada a Comunitat Valenciana, segons el darrer cens compta amb 13060 habitants.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria assisteix a proporcionar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar administrada per un gestor col·legiat. Suposen, d’aquesta manera, una extraordinària auxili a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Per tant, actuen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Monóvar
Oficialment, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , puntualitza amb tota claredat allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encomanat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’uns honoraris. Hi estan llevades de la seva competència, totes aquelles iniciatives que demani una tècnica jurídica. Això no obstant, en el moment que si són necessaris aquests reforços, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden demanar en cas de ser necessari. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que farà per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Monóvar
Encara que una gestoria normalment a més col·labora, cal accentuar una sèrie de especialitats. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de d’afers fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria encarregada només dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
A més, per saber una mica més les diferències, cal dir que la funció crucial d’una assessoria consisteix a recomanar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les carpetes bàsiques són la fiscal, la laboral i la comptable. D’aquesta manera, usualment els assessors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus protegits (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre al dia els seus usuaris de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació bàsiques, es requereix ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de excedir les proves pertinents indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Respecte a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar indistintament amb una seu física. En cas de canviar de domicili social, s’ha de declarar de seguida al Col·legi Professional que toqui. A més, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de la seu, ho hauria de notificar al Col·legi. Així doncs, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos adjunts de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les normes que s’han enunciat al principi. Però, com també hem descrit, en cas de comptar amb una contribució puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran seguidament en contacte amb un advocat o un notari.