Gestoria en Orihuela

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Orihuela, que es troba a Comunitat Valenciana, segons les nostres dades hi habiten 86164 veïns i veïnes.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria s’utilitza per donar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar liderada per un gestor col·legiat. Suposen, tantmateix, una meravellosa assistència a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Tantmateix, faenegen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.

Què és una gestoria i com trobar-la en Orihuela

Oficialment, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , descriu amb tot detall allò que són els gestors. És d’un professional comanda de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Queden fora de la seva competència, totes aquelles tasques que exigeixi una tècnica jurídica. Tot i això, quan si són necessaris aquests reforços, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden exhotar en cas de ser necessari. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En resum, un gestor el que farà per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Orihuela

Tot i que una gestoria en general també fa d’assessorament, cal posar importància una sèrie de diferències. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).

I, per indagar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció sobresortint d’una assessoria resideix a il·lustrar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les àrees importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, habitualment els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus usuaris (a través de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut tothora informats els seus usuaris de les darreres informacions.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com dèiem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits principals, es requereix ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així, s’han de excedir les proves obligatòries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Referent a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar indistintament amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de apuntar al moment al Col·legi Professional corresponent. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a fora de del local, ho hauria de avisar al Col·legi. En Conseqüència, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden obrir despatxos conjunts de gestors associats.

Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics

Efectivament, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que hem enumerat més amunt. Tot i així, com també hem enunciat, en cas de comptar amb una cooperació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran seguidament en contacte amb un advocat o un notari.