La ciutat de Palafolls, ubicada a Catalunya, oficialment hi resideixen 9256 persones.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria ajuda a aportar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per això, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regida per un gestor col·legiat. Son, així, una sensacional auxili a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Per això, actuen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Palafolls
Segons la llei, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , evoca amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional comanda de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles accions que calgui una tècnica jurídica. Això no obstant, quan si calen aquests reforços, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden requerir en cas de necessitat. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En conclusió, un gestor el que farà per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Palafolls
Encara que una gestoria normalment a més assisteix, cal formular una sèrie de especialitats. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada exclusivament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
A més, per indagar una mica més les diferències, cal dir que la funció superior d’una assessoria resideix a advertir les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les branques més rellevants són la fiscal, la laboral i la comptable. Així doncs, normalment els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus clients (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut de continu informats els seus representats de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació bàsic, es demana ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Tantmateix, s’han de excedir les proves pertinents plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Quant a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i què es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de apuntar a l’acte al Col·legi Professional que toqui. A més, si es realitzés qualsevol gestió a fora de del despatx, ho hauria de notificar al Col·legi. En Conseqüència, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden obrir despatxos addicionals de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem ressenyat amunt. Tanmateix, com també hem enumerat, en cas de comptar amb una servei puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.