La ciutat de Palma, que està a Illes Balears, ara mateix té 401270 veïns i veïnes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria serveix per portar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Aleshores, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Suposen, així que, una indiscreptible cobertura a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Igualment, faenegen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Palma
Segons l’ordenament vigent, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formula amb tot detall allò que són els gestors. És d’un professional encarregat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un estipendi. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles tasques que necessitin una tècnica jurídica. Desgrat de, en el moment que si requereixen aquests suports, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden impetrar en cas de necessitat. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que farà per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Palma
Tot i que una gestoria correntment també fa d’assessorament, cal recalcar una sèrie de trets. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per explorar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció primera d’una assessoria resideix a assistir les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les branques bàsiques són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, usualment els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus representats (mitjançant de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut en tot moment informats els seus protegits de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits bàsiques, s’impossa ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per això, s’han de superar les proves pertinents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, fer pagament les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Entorn de a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Si bé es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de avisar corrents al Col·legi Professional oportú. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del despatx, ho hauria de constar al Col·legi. Així que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden disposar despatxos suplementaris de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
De fet, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi els requisits que hem ressenyat amb antelació. Però, com també hem ressenyat, en cas de comptar amb una cooperació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran de pressa en contacte amb un advocat o un notari.