La ciutat de Reus, situada a Catalunya, segons els cens compta amb 107118 ciutadans.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria ajuda a administrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Igualment, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Son, per tant, una magnifíca assistència a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Així, faenegen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Reus
Legalment, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , concreta amb tota claredat allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encarregat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Hi estan llevades de la seva competència, totes aquelles accions que exigeixi una tècnica jurídica. Si bé, quan si es necessiten aquests reforços, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden exhotar en cas de ser necessari. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En conclusió, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Reus
Encara que una gestoria ordinàriament també ajuda, cal formular una sèrie de particularitats. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada únicament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per llistar una mica més les diferències, cal dir que la funció sobresortint d’una assessoria és a exhortar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les especialitats fonamentals són la fiscal, la laboral i la comptable. Així que, habitualment els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus representats (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre al dia els seus protegits de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència determinant, es demana ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per tant, s’han de aprovar les proves necessàries plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Referent a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de manifestar a continuació al Col·legi Professional oportú. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a fora de la seu, ho hauria de comunicar al Col·legi. Així que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos accessoris de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En realitat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi els requisits que s’han descrit amb antelació. Amb tot i això, com també hem indicat, en cas de comptar amb una ajuda puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran de seguida en contacte amb un advocat o un notari.