La ciutat de Rocafort, que està a Comunitat Valenciana, segons els cens compta amb 6049 persones.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria té la missió de administrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així que, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar dirigida per un gestor col·legiat. Suposen, aleshores, una sorprenent assistència a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Per això, actuen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Rocafort
Segons l’ordenament vigent, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , precisa amb tota claredat allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encarregat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un estipendi. Queden fora de la seva competència, totes aquelles accions que requereixin una tècnica jurídica. Això no obstant, en el moment que si són necessaris aquests suports, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden sol·licitar en cas de necessitat. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Rocafort
Encara que una gestoria com a regla general també assesora, cal destacar una sèrie de característiques. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada únicament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per saber una mica més les coses diferents, cal dir que la funció superior d’una assessoria rau a exhortar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les disciplines més importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Per tant, correntment els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus protegits (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sense cessar al dia els seus representats de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència bàsic, es demana ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Tantmateix, s’han de superar les proves necessàries plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Amb relació a a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Això no obstant es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de advertir a l’instant al Col·legi Professional que toqui. També, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de constar al Col·legi. Així doncs, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos afegits de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Veritablement, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que s’han assenyalat amunt. Tot amb tot, com també hem desgranat, en cas de comptar amb una cooperació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’acte en contacte amb un advocat o un notari.