Gestoria en Sant Antoni de Portmany

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Sant Antoni de Portmany, ubicada a Illes Balears, actualment hi habiten 21852 persones.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria ajuda a proveir serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per això, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar liderada per un gestor col·legiat. Suposen, per això, una brutal ajuda a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. D’aquesta manera, actuen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.

Què és una gestoria i com trobar-la en Sant Antoni de Portmany

Legalment, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , matisa amb tota claredat allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encarregat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Hi estan llevades de la seva competència, totes aquelles iniciatives que demandi una tècnica jurídica. Malgrat això, quan si requereixen aquests suports, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden exhotar en cas de necessitat. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En conclusió, un gestor el que farà per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Sant Antoni de Portmany

Encara que una gestoria en general a més assesora, cal emfatitzar una sèrie de particularitats. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada únicament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).

A més, per conèixer una mica més les diferències, cal dir que la funció fonamental d’una assessoria és a avisar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les àrees fonamentals són la fiscal, la laboral i la comptable. Així, en general els assessors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus usuaris (mitjançant de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut de continu informats els seus usuaris de les darreres novetats.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com apuntàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació crucial, s’impossa ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. D’aquesta manera, s’han de superar les proves obligatòries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

A propòrit de a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de declarar a l’acte al Col·legi Professional que toqui. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió fora de del despatx, ho hauria de constar al Col·legi. Per consegüent, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden tenir despatxos afegits de gestors associats.

Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics

En veritat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que s’han enumerat a l’article. Tanmateix, com també hem descrit, en cas de comptar amb una ajuda puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a tot córrer en contacte amb un advocat o un notari.