La ciutat de Sant Carles de la Ràpita, situada a Catalunya, segons les nostres dades hi resideixen 15511 residents.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria té la missió de subministrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Aleshores, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar capitanejada per un gestor col·legiat. Suposen, així, una magnifíca reforç a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Per tant, faenegen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Sant Carles de la Ràpita
De forma oficial, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , especifica amb tota claredat allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encomanat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles feines que necessitin una tècnica jurídica. Desgrat de, en el moment que si es necessiten aquests serveis, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden requerir en cas de necessitat. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que farà per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Sant Carles de la Ràpita
Tot i que una gestoria habitualment també ajuda, cal ressaltar una sèrie de trets. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada tot just dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
A més, per saber una mica més les coses diferents, cal dir que la funció superior d’una assessoria és a il·lustrar les millors opcions als clients en un tema concret. Les àrees importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, habitualment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus usuaris (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut constantment al dia els seus protegits de les darreres notícies.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits cabdal, es sol·licita ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més ressenyable) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. D’aquesta manera, s’han de passar les proves necessàries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Entorn de a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Si bé es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar addicionalment amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de declarar seguidament al Col·legi Professional que toqui. A més, si es realitzés qualsevol gestió fora de del local, ho hauria de notificar al Col·legi. Així que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden tenir despatxos accessoris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En realitat, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que hem descrit a l’article. Així i tot, com també hem enunciat, en cas de comptar amb una ajuda puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.