La ciutat de Sant Celoni, que es troba a Catalunya, segons les nostres dades hi habiten 16860 residents.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria ajuda a facilitar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per tant, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar liderada per un gestor col·legiat. Suposen, per tant, una notable reforç a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Així que, treballen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Sant Celoni
Oficialment, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , evoca amb tota claredat allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encarregat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Queden fora de la seva competència, totes aquelles tasques que exigeixi una tècnica jurídica. Si bé, quan si calen aquests reforços, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden reclamar en cas de necessitar-ho. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que farà per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Sant Celoni
Tot i que una gestoria regularment també col·labora, cal subratllar una sèrie de diferències. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada de forma exclusiva dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
I, per indagar una mica més les diferències, cal dir que la funció principal d’una assessoria resideix a il·lustrar les millors opcions als clients en un tema concret. Les àrees més rellevants són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, normalment els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus clients (a través de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre informats els seus clients de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació bàsiques, s’impossa ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així que, s’han de aprovar les proves pertinents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Això no obstant es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar altrament amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de apuntar ràpidament al Col·legi Professional corresponent. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de notar al Col·legi. Consegüentment, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos addicionals de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que s’han descrit amb antelació. Això no obstant, com també hem desgranat, en cas de comptar amb una contribució puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran corrents en contacte amb un advocat o un notari.