La ciutat de Sant Just Desvern, emplaçada a Catalunya, oficialment hi resideixen 15811 veïns i veïnes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria serveix per procurar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així que, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar gestionada per un gestor col·legiat. Suposen, d’aquesta manera, una genial assistència a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Per tant, treballen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Sant Just Desvern
De forma oficial, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , explica amb tot detall allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encomanat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles comandes que requereixin una tècnica jurídica. Malgrat això, quan si requereixen aquests suports, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden impetrar en cas de ser necessari. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Sant Just Desvern
Encara que una gestoria usualment també fa costat, cal insistir una sèrie de diferències. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada solament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per conèixer una mica més les diferències, cal dir que la funció important d’una assessoria rau a recomanar les millors opcions als clients en un tema concret. Les especialitats sobresortints són la fiscal, la laboral i la comptable. D’aquesta manera, usualment els assessors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus clients (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut de continu al dia els seus clients de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació cabdal, es demana ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de passar les proves corresponents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
A propòrit de a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar indistintament amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de apuntar al moment al Col·legi Professional corresponent. A més, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de la seu, ho hauria de constar al Col·legi. Per consegüent, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden obrir despatxos addicionals de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Veritablement, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem assenyalat a l’article. No obstant això, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una cooperació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a continuació en contacte amb un advocat o un notari.