La ciutat de Sant Vicent del Raspeig, que es troba a Comunitat Valenciana, oficialment hi resideixen 53126 residents.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria ajuda a subministrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Igualment, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Son, d’aquesta manera, una notable suport a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors freelance sense treballadors a càrrec. Igualment, faenegen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Sant Vicent del Raspeig
Segons la llei, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , evoca amb tot detall allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encarregat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Queden fora de la seva competència, totes aquelles comandes que demani una tècnica jurídica. Si bé, quan si es necessiten aquests reforços, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden demanar en cas de necessitat. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que farà per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Sant Vicent del Raspeig
Tot i que una gestoria ordinàriament també fa d’assessorament, cal remarcar una sèrie de característiques. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada només dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per descobrir una mica més les coses diferents, cal dir que la funció important d’una assessoria resideix a orientar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les disciplines importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Així doncs, normalment els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus usuaris (a través de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut constantment al dia els seus protegits de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència determinant, es demana ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per això, s’han de passar les proves obligatòries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Amb relació a a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Si bé es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de declarar seguidament al Col·legi Professional associat. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de la seu, ho hauria de comunicar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos accessoris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Veritablement, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les normes que hem tractat al principi. Per això, com també hem tractat, en cas de comptar amb una assistència puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran seguidament en contacte amb un advocat o un notari.